fredag 18 maj 2012

Ute ur vinterdvalan

Här har varit lugnt på bloggen ett tag. Vintern och våren har varit rejält tuffa med jobb, studier, barn och M:s olycka och ett halvt år av sjukskrivning. Nu börjar det lätta då grundstudierna i hälsokunskap är över, sommarlovet väntar för skolan och M är tillbaka på sitt jobb.

Den lilla fritid jag har haft har gått åt till vila och träning. Jag började njute riktigt mycket av längdskidåkningen. Något som ja hatade under min egna skolgång. Nu när snön är borta har jag övergått till löpning och jag hoppas att delta i ett tredje halvmaraton nångång i höst (och förhoppningsvis förbättra min tid).

Jobbet har gått riktigt bra och jag har trivts över förväntan. Att ha både högstadiet med att få eleverna någorlunda motiverade och sedan gymnasiet med lite mera stoff är för mig en ypperlig kombination. Nästa år kommer det att gå mycket lättare eftersom jag redan har hållit alla kurser en gång.

Dethär veckoslutet är mommo, moffa och A här. Vilket är tur eftersom jag hardragit på mig en ordentlig förkylning. Vet inte när jag sist har varit sängliggandes ens en halv dag. Hoppas det går över snart, eftersom jag inte är så bra på att ta det lugnt. Mommo har bakat semlor till oss, eftersom hon behövde nåt att göra och de var förståss jättegoda. Hade igår ialla fall gjort en ostkaka  med mangoost tillsammans med lilla A. Den fräsh och somrigt god. Här finns recepet. Men istället för wilhelminakex använde jag fullkorns digesivekex och sedan blev det en annan saft efterson receptets saft inte fanns i butiken.





Vi har haft gäss på besök i några dagar också.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar