söndag 3 juni 2012

Äntlingen sommarlov!

Aah. Äntligen sommarlov! Och idag känns det riktigt varmt och skönt med +15 grader och soligt. Barnen springer omkring barfota och njuter av sitt sommarlov. Imorgon ska det vara svalt igen, och vinden är ganska kall.

Men idag ska vi inleda grillsäsongen. Det blir grisbiffar med grönsaker, tomat, paprika, zuccini, lite morot och auraost. Efterrätt när barnen somnat: brödost med grädde i ugn sen hjortronsylt till. Mmm, en av mina favoriter!

Så var dröjer sommaren? Känns som om lövsprickningen stannat upp och det bara är kyligt och mulet hela tiden. För att inte tala om regn och hagel.

 Jag har varit ute och sprungit regelbundet, förutom när jag eller barnen varit sjuka, vilket känns som det varit rätt ofta. Annars brukar jag njuta av att få vara ute och springa helt för mej själv, men nu har det kännts segt. Hoppas att det ger med sig när jag kommer in i någorlunda rutin igen, blev ett avbrott på två veckor när vi alla var sjuka i tur och ordning.

 Men nu ska jag njuta av mitt sommarlov (även om det kanske regnar imorgon)!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar