onsdag 30 mars 2011

Överraskning



Fick en jättefin överraskning idag. De ringde från utbildningsstyrelsen och gratulerade, mitt finska språkprov har blivit godkänt! Yes, känns att man äntligen kan rikta blicken framåt. Fundera på vad jag nu vill göra. Jag har nu gått från att ha vitsord 5 i gymnasiet till utmärkta språkkunskaper i finska. Det hade jag nog aldrig kunnat drömma om under gymnasiet när jag kämpade med finskan. Vågar knappt tro det innan jag får pappret i handen.

Nu är det lilla J:s tur att ha feber. Det blev inget vidare med sömn inatt. J sov 40 min åt gången. Jag trodde att det skulle vara öronen men nej, efter att ha väntat en timme på hälsocentralen fick jag reda på att hans trumhinnor är alldeles fina. Nåja skönt att veta det också.

Efter besöket vid hälsocentralen blev det skidtur. 
Skidning10 km, snittpuls 145. Mmm, vilket fint väder!
Kändes lätt. Ska pröva att skida 15 km nästa gång.

1 kommentar:

  1. Grattis syster yster! (tycker att jag svarade redan igår men tydligen inte) du e riktigt tuff och ett bra exempel på att ingenting är omöjligt bara viljan finns! kramar till er och hoppas Joel blir frisk snart

    SvaraRadera