lördag 2 april 2011

Snart är veckan slut

Åh, så börjar en vecka gå mot sitt slut igen. Vart tar all tid vägen? Igår jobbade jag och kände mig riktigt knäpp. Det var en rolit fast riktigt utmanande dag. Skoj att jag trivs också som lärare på lågstadiet nu. Kanske jag är bättre utrustad . Sen hade jag brottom hem för en interjuv till ett radioprogram som sänds ut någon gång på sommaren. Ska komma ihåg att meddela sändningstid sen. Känns konstigt med sån uppmärksamhet, bara för attjag är svenskspråkig här i norr. Det var ju inte länge sen jag var tidningarna som man har här i norr. Bra med positiv reklam för svenskspråkigheten.


Jag är ju aldrig nöjd som lärare och förälder, jag vill göra det bättre hela tiden, så nu läser jag boken The Family Virtues Guide av Linda Kavelin Popov, läste redan Reilu, reipas ja vastuuntuntoinen av samma författare. Böckerna handlar om dygder och hur man kan använda dem för att få fram det bästa i barnen. Böckerna har givit mig mycket inspiration på hur jag kan lösa problem på ett positivt sätt både som förälder och lärare. Hittade dem via The Virtues Project. Dygderna fungerar utan värdegrund, som bygger på religion. De fungerar alltså utan religös bakgrund, vilket ju är bra eftersom barn i skolan idag har olika religion eller ingen religion.

På torsdag skidade jag 15 km. Snittpuls 146.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar