fredag 8 april 2011

Fönstertvätt

Idag har jag tättat fönster! Jag hatar att tvätta fönster och väntar normalt tills jag bara måste. Idag tänkte jag att det kan vara bra att få det gjort, när jag antagligen börjar jobba i slutet av nästa vecka. Skönt att inte behöva känna att jag borde göra det sen. Jag tänkte att jag bara ska tvätta burspråkets fönster, men det blev hela vardagsrummet/köket, sex fönster. Nåja det var lite kallt och jag tvättade inte utsidan, det kan göras sen. Sen böt jag gardiner också! Brukar ju inte bli så ofta eftersom jag tycker mera om de som vi haft. Men nu ville jag ha nåt annat. Nu får våren komma!



Med våren i antågande får jag sådan inspiration. Funderar på gården, en blombänk vill jag ha, funderar på att göra en upphöjd invid terassen. Problemet är bara att jag inte vet riktigt hur jag vill ha det, känns som om det tar halva sommaren minst innan nåt blir färdigt där, ska anläggas grund, muras lite osv. Sen fån man inte tag i blommor här mera, är jag rädd. Jag vill ju att det ska bli något färdigt med detsamma.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar