tisdag 26 april 2011

Simning

Ja, så är våren här och jag har börjat i simskola, jo det är rätt: simskola för vuxna. Jag hoppas att äntligen lära mig lite teknik. Jag tycker ju om att simma, men här har det ju inte blivit av att jag skulle ta mig till simhallen ens. Men vi har en simhall mes 17 meters bassäng, så det skulle ju nog gå att börja simma på vintern.

Jag har ju lite drömt om att nån gång i framtiden våga delta i ett triatlon, mest på lak kanske. MEN, nu är jag ett steg närmare, jag gör något åt simningen. Idag tränade vi lite grunder och ryggsim. Det gick riktigt bra och det var skönt att kunna träna dragen i lugn och ro. Dessutom provade jag simglasögon för första gången och det blir nog att inhandla sådana nästa gång jag har möjlighet. Synd att simhallen inte annars är öppen så att man kan träna emellan.

På torsdag ska vi öva påi crawl? Stavas det månne så?!? Om det nånsin ska bli triatlon så är nog kråålen ett måste. Sen ska jag inte ens tänka på att jag inte har en cykel. Men det får bli ett senare problem.

Nu funderar jag på varifrån jag skulle få tag på en våtdräkt för att kunna öva mer i sommar? För vattnet är ju så kallt här i norr, åtminstone jag brukar frysa. Dessutom ska våtdräkten göra att man flyter.


Kanske en sånhär våtdräkt skulle vara bra? Dyra är dom åtminstone. Nåja, först blir det nog simglasögon och en ny simdräkt, så det finns tid att fundera på det ännu.

Go'natt nu ska jag gå ock lägga mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar