torsdag 9 juni 2011

Semester

Vi åkte till Österbotten för lite semester och här är varmt, jättevarmt! Över trettio tre dagar i sträck. Försöker att njuta av värmen så gott det går, men det blir ju lite tungt för barnen. Dom har fått svalka sig i en ny inköpt barnbassäng. Sen får man komma ihåg att det är viktigt att dricka när det är så varmt.
Sen blir det ju alltid en del shoppande när jag har så nära till stan. Men blir tungt att gå på stan när det är värmebölja, tur att det är luftkonditionering i butikerna. Jag brukar alltid göra listor med saker som behöver köpas, sen blir det att gå runt och försöka hitta det mesta som står på listan. Kläder till mig och barnen, blev mest svala kläder för varma dagar. Skor är värst för det klarar jag inte av att köpa på postorder, men jag hade svårt att hitta några som jag tycker om och som passar. Får nog fundera på en shoppingresa till hösten.

Sen är det mest slappande och njutande av det varma vädret. S. och A. har fått köra mönkijä och gräsklippare. Det väntade A. ivrigt på.

Idag var S och rida på ponny vid Stall Cederblom. Hon fick rida på shettisen Hilma och det var första gången hon red. De fick skritta, trava och rida genom en labyrint. S. tyckte det var jätteroligt även om traven var skumpig så ville hon trava flera gånger.



De hade även söta fölungar.



Sen var vi till villan och simma för att svalka oss i värmen.


Och imorgon åker vi vidare söderut,  men först ska jag hämta M som är här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar