måndag 8 augusti 2011

Är sommaren slut nu?

Känns som om sommaren är slut nu. Imorgon ska jag jobba och vädret har blivit kallare, mycket kallare. Nätterna är mörka och temperaturen närmar sig noll på natten. Huj. Men M har hela semestern kvar. Känns konstigt att jag ska jobba och han vara ledig. Ändå ser jag fram emot att få börja jobba. Det känns spännande och jag är motiverad. Ska bli intressant och roligt hoppas jag.
 
De sista sommargästerna åker också iväg imorgon, så det blir tomt efter att kusiner fastrar, mostrar, morbröder och föräldrar har varit här, allt i en enda röra. Barnen har ju inte saknat lekkamrater och att göra på ett par veckor. Tur att hösten kommer med ordnat program, dagvård, dagklubb, förskola och skola. Och sen kommer moster i september, ska bli kul att kunna samtala på svenska med någon face to face.

Lite sötsurt känns det allt. Men det blir nog en riktigt spännande höst.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar